středa 25. dubna 2012

autosalon v pekingu


V Pekingu zacíná autosalon, ohlašuje velké investice
23. dubna 2012  13:22
Svetové automobilky vcetne Škody Auto se tento týden soustredí na autosalon v Pekingu, kde budou predstavovat cínským zákazníkum nové modely, casto upravené jejich potrebám a vkusu. Nejvetší svetový trh automobilu ale po lonském prudkém zpomalení rustu setrvává témer ve stagnaci.


Fiat Viaggio | foto: Fiat
Modely svých vozu pro cínský trh privezly do Pekingu americké automobilky Ford, Chrysler a GM, japonské Honda, Toyota a Nissan nebo britský Jaguar Land Rover, vlastnený indickou Tata Motors.


Škoda Auto na nejvetší cínské automobilové prehlídce predstavuje nový model kompaktní limuzíny, který vychází z loni predstaveného konceptu MissionL, pro evropský trh se bude jmenovat Rapid a vyráben bude v Mladé Boleslavi.


Ford dnes predvedl novinárum svuj nejnovejší vuz typu SUV, menší verzi modelu EcoSport s motorem o objemu jeden litr a urcenou pro "mestská dobrodružství". "Toto nové SUV je specificky urceno pro rustové trhy, jako je Cína," rekl viceprezident Fordu pro Asii a Tichomorí Kumai Galhotra.




Jeep Wrangler Dragon
Chrysler predstavil Jeep s designovými tématy cínského draka. "Pokud chceme mít v Cíne úspech, musíme uzpusobovat své vozy specifickému vkusu cínského zákazníka," rekl provozní reditel Chrysleru pro Asii Mike Manley.


Velké investice
Honda prišla se dvema koncepty a oznámila plán postavit v Cíne dva nové závody na montáže automobilu a výrobu motoru. S pomocí investice 46 miliard jenu (10,8 miliardy Kc) zvýší firma v zemi rocní produkci o zhruba 30 procent. Honda chce dostihnout konkurenty, kterí se jí na cínském trhu v minulých letech vzdálili.


Volkswagen dnes podepíše v Nemecku v rámci návštevy cínského premiéra Wen Tia-paa dohodu o výstavbe už druhé továrny na západe zeme. Reditel prodeje VW Christian Klingler v nedeli rekl, že v západní Cíne hodlá spolecnost dál expandovat.


Odbyt vozu, které Volkswagen vyrábí v Cíne se svými místními partnery, v prvním ctvrtletí vzrostl mezirocne o 12 procent, trebaže celkový prodej automobilu v zemi se zvýšil jen o dve procenta.


Renault udelal první krok do Cíny
Francouzská automobilka Renault uzavrela predbežnou dohodu o založení spolecného podniku v Cíne s cínskou spolecností Dongfeng Motor Group. Je to první krok ke vstupu Renaultu na nejvetší automobilový trh sveta.


Dongfeng je druhý nejvetší výrobce automobilu v Cíne. Je také cínským výrobním partnerem japonského Nissanu, který je od konce 90. let aliancním partnerem Renaultu. Spolecná továrna Renaultu a Dongfeng má mít rocní kapacitu 200 000 až 300 000 vozu, sdelil reditel cínské pobocky Renaultu Kacumi Nakamura.


"Rámcovou smlouvu jsme podepsali v breznu," rekl Nakamura. Pred predložením plánu spolecného podniku k oficiálnímu schválení musí obe strany sjednat konecnou dohodu, dodal Nakamura. Nerekl ale, kdy se tak stane.


Nakamura uvedl, že Renault zacne v Cíne vyrábet jeden model vozu v nižším objemu a postupne bude produkci zvyšovat až na plnou kapacitu závodu.


Rámcová dohoda také podle zdroju agentury Reuters zahrnuje plány spolecné produkce elektrických vozu a automobilu typu SUV.


Loni cínský automobilový trh prudce zpomalil rust na 2,5 procenta z 35 procent v roce 2010. Expanzi zastavil boj Pekingu proti inflaci a prehrátí ekonomiky, v jehož rámci centrální banka zprísnila poskytování úveru a vláda omezila investice.


Zdroj: http://auto.idnes.cz/autosalon-peking-otevrel-0yp-/automoto.aspx?c=A120423_125321_automoto_fdv




***



Je to oficiální. Nová škodovka se bude jmenovat Rapid
22. dubna 2012  20:12,  aktualizováno  23:42
Nový model kompaktní limuzíny mladoboleslavské automobilky Škoda Auto pro evropský trh se bude jmenovat Rapid. Bude vyráben v Mladé Boleslavi. Ješte pred zahájením autosalonu v Pekingu to oznámil predseda predstavenstva spolecnosti Winfried Vahland. Jméno nového modelu automobilka predstaví v pondelí na zahájení autosalonu.


Škoda MissionL: Cínské provedení konceptu chystaného modelu Rapid. Sériová verze bude o neco méne vyzdobená, bude postrádat prosklenou strechu a dostane klasické kliky dverí, základní rysy ale zustanou zachovány. | foto: AP
Jméno vyzradil šéf Škodovky drív, než na kdy to bylo puvodne plánováno. Jak se bude novému modelu ríkat se melo oznámit až v pondelí v devet hodin ráno.


Automobilka plánuje, že v cervnu ukoncí výrobu vozu Octavia Tour a hned o letních prázdninách na ní má volne navázat nová kompaktní limuzína. Nový model, který média již dríve oznacovala jako Rapid, by mel vycházet z konceptu MissionL predstaveného loni na podzim. Rapid by mel být vyráben ve více karosárských variantách, krome liftbacku s výklopnou zádí po vzoru octavie by to podle informací iDNES.cz mel být kombík jménem Sportbag, nebo Sportback. Kompaktní limuzína velikosti mezi fabií a octavií má mít nižší cenu než hlavní model Škody, kterým je octavia.




Sériová podoba rapidu se má vyrábet v Mladé Boleslavi spolu s koncernovým dvojcetem Seatem Toledo, který španelský výrobce v predprodukcní verzi ukázal na breznovém autosalonu v Ženeve. Predseda predstavenstva zodpovedný za technický vývoj Eckhard Scholz tam rekl, že by se po rozbehu výroby mohla produkce nové modelové rodiny pohybovat kolem 150 000 vozu rocne.


Rapid se již vyrábí v Indii, jeho evropská varianta je však odlišná. S produkcí nového modelu Škoda Auto pocítá i v Cíne a Rusku. Název Rapid použila automobilka u svých modelu již dríve, poprvé to bylo v polovine 30. let a podruhé v 80. letech minulého století, tehdy u vozu s karoserií kupé. Modely Rapid prestala automobilka vyrábet v roce 1990.


Podobne Škoda Auto postupovala napríklad u modelu Felicia nebo Octavia, které zopakovaly jména vozu z konce 50. let.


Škoda Auto pripravuje nové modely, protože chce v roce 2018 prodávat rocne kolem 1,5 milionu aut. Loni kvuli tomu zacala s prodejem mestského modelu Citigo, nove by mela automobilka vyrábet napríklad tretí generaci Octavie.


Mladoboleslavská automobilka loni zvýšila konsolidovaný zisk o 82 procent na 16,1 miliardy Kc. Tržby stouply o 15 procent na 252,6 miliardy korun.


Firma loni prodala rekordních 875 000 aut, mezirocne prodej zvýšila o 15 procent.


První rapid vyjel v roce 1934
Škoda Rapid, 1934 - 1947


Predválecná Škoda Rapid mela nekolik verzí - vyrábela se jako sedan, kabriolet, kupé i dodávka.


Prvním z modelu byla Škoda 420 Rapid (1934-35), kterých se vyrobilo témer 500 kusu. Dodávala se jako sedan nebo kabriolet s motorem o objemu 1195 cm3 a výkonu 19 kW.


Škoda Rapid OHV (1938-47) mela motor o objemu 1564 cm3 a výkonu 31 kW. Techto sedanu a kabrioletu vzniklo asi 1800 kusu.


Krom toho automobilka ve 30. a 40. letech vyrábela napríklad i kupé Rapid Six (pouhé ctyri kusy), sedany, kabriolety i dodávky Rapid s motorem 1385 cm3 a výkonem 23 kW a v letech 1941 a 1942 Rapid 2200 s motorem 2,2 litru a výkonem 44 kW.


Škoda Rapid, 1984 - 1990


V posledních letech komunistického režimu vyrábela mladoboleslavská automobilka pod oznacením Rapid dvoudverové kupé, které vycházelo z predchozího modelu Garde (ten navázal na úspešné kupé Škoda 110 R).


Ctyrmístné kupé bylo postaveno na konceptu sedanu Škoda 120. Vyrábelo se postupne v nekolika typech (Rapid 130, 135 a 136), celkem bylo vyrobeno asi 33 000 kusu.


Do vozu se montovaly motory o obsahu 1174 cm3 a 1289 cm3 a výkonu 40,5 až 46 kW.




Škoda Rapid pro indický trh
Škoda Rapid pro Indii, 2011


V ríjnu 2011 Škoda Auto zahájila v indickém závode v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid, která vychází z konceptu MissionL.


Vuz s délkou 4,39 metru, šírkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru nabízí pet plnohodnotných míst pro ridice a cestující a zavazadlový prostor o objemu témer 500 litru.


Rapid lze objednat se zážehovým a vznetovým motorem, s manuální nebo automatickou prevodovkou.


Škoda Rapid pro Evropu, Cínu a Rusko, 2012


Škoda Auto loni v zárí 2011 na autosalonu ve Frankfurtu poprvé predstavila koncept nového vozu nazvaného MissionL. Tento kompaktní liftback má vyplnit mezeru mezi Fabií a Octavií.


Automobilka zacne tento model vyrábet v Mladé Boleslavi letos v léte. Nová škodovka bude vycházet z konceptu MissionL.


Evropská varianta se ale bude výrazne technicky lišit od Rapidu vyrábeného v Indii.


Zdroj: http://auto.idnes.cz/mjmeno-nove-lacine-skody-je-rapid-d46-/automoto.aspx?c=A120422_201222_automoto_fdv






***










Žádné komentáře:

Okomentovat